Nederlands
Maasheggenvlechten

volgende editie: zondag 13 maart 2022

Persbericht NK2022

Mogelijk op 13 maart 2022 weer een Nederlands Kampioenschap Maasheggenvlechten.
Als straks de coronamaatregelen het weer toelaten, organiseert Stichting Landschapsbeheer Boxmeer op zondag 13 maart het 16de Nederlands Kampioenschap Maasheggenvlechten. Helaas kon het kampioenschap in maart 2021 niet doorgaan vanwege de lockdown.

De Stichting is al volop in de weer met de voorbereidingen van de wedstrijd en de oefensessies die vooraf gaan aan de wedstrijd.

De teams die afgelopen jaren hebben deelgenomen aan de wedstrijd worden weer uitgenodigd om deel te nemen aan de oefensessies. Om de kwaliteit van het vlechtwerk te waarborgen en te verbeteren is het belangrijk dat de teams komen oefenen. De meeste teams hebben niet meer gevlochten sinds maart 2020.

Ook mensen die het vlechten willen leren en daarna eventueel willen deelnemen aan het kampioenschap kunnen zich aanmelden voor deze oefensessies. Het deelnemen aan deze oefensessies is gratis. Er zijn ervaren vlechtinstructeurs aanwezig tijdens het oefenen die de Maasheggenstijl goed onder de knie hebben.

Met het vlechten, ook tijdens de oefensessies en het kampioenschap, dragen alle deelnemers bij  aan het in stand houden van dit bijzondere Maasheggenheggen Unesco Mens en Biosfeer gebied.

Om deel te kunnen nemen aan de oefensessies meldt u zich aan door een mail te sturen naar: maasheggenvlechten@hotmail.com. U geeft dan aan op welke dagen u wil komen oefenen. De locatie waar het vlechten plaats vindt, ontvangt u daarna via een mail.

De dagen waarop geoefend kan worden zijn: 20 november, 04 december, 18 december, 08 januari, 22 januari, 05 februari, 19 februari en 05 maart.

Voor verdere informatie kunt u terecht bij:
Arnold Janssen maasheggenvlechten@hotmail.com,
Marius Grutters m.grutters@hccnet.nl,
Theo van Lankveld nkmaasheggen@gmail.com.